Saturday, September 24, 2011

OhTheTakSangka.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. moga sihat selalu la ye.
lama jugak kita ketemu gara-gara memiliki bontot malas (lazy ass)
memang waktu nie sedang menghadapi final exam nie, segala jenis perangai nk mendorong ke arah kemalasan ada! sebagai contohnya skrg nie, boleh pulak buat post utk blog kan? dasar procastinate tegar.

sebenarnya saya sedang menghadapi final untuk semester 3. ohmaigod! dah 3 semester babe!! tinggal lagi 2 semester teori dan 1 semester praktikal. Semester nie agak sesak nafas sikit la, banyak calculation dengan hafalan. calculation nie boleh tahan la jugak, hafalan yang menjadi masalah besaq! hadoi. sabarlah wahai hati.

setiap orang mesti mempunyai cara-cara untuk pass exam, tak terkecuali saya! mcm-mcm cara dibuat untuk mencapai kejayaan seperti membaca buku sambil atas katil, menonggek dan sebagainya. namun, kalau tersilap cara.. silap2 boleh tersilap fakta! ok settle bab revise revise ne.

tapi yang paling tak sedap lena sekali bila time kawan terdekat kita kat kolej nie mengata kita dari belakang la kan. Yelah, I've spent almost my time solitude. Aku taktahu kenapa, bila exam je mesti rasa nk jauh dari orang.. nk duduk bersendirian la kononnya, tapi rugi pulak kalau kita study sorang-sorang nie.. sebab bila kita tak tahu something, we got no one to refer! so, ramai fikir aku nie study group dkt lib tak ajak la apa la, sebenarnya aku study group pon for certain subject je! dah korang pi study group pon tak ajak aku, boleh pulak kata aku sekarang nie memilih kwn study bersama? tahik! mana ada.
Mostly aku akan berada dlm bilik sendiri, kalau dah stress sgt baru tukar angin pi study dekat library ke apa. library ada aircond! bilik takda :S

Macam tuh la kan, bukan semua orang boleh faham kita dan jangan kita nk expect orang utk faham kita. Benda nie jadi tak seronok la bila orang kata mcm tuh, nampak je simple tapi kalau dh sampai perli-perli nie bukan dia dah la. itu namanya insulting! apa boleh buat, kalau kita kata nanti.. boleh buat kwn terluka. so skrg, biar apa pon org kata.. let it be.

Only God knows me!

bila kita nak cri ilmu, kita kena berusaha, put effort sket, kenalah berkorban apa saja.

No comments:

Post a Comment