Thursday, November 11, 2010

kenapa kita perlu sedih?

mari kita stadi tajuk nie ayuh!
begitu serious disitu. lol
diulang sekali lagi, kenapa perlu bersedih?
bagi aku, sedih itu penting untuk gain more energy.
cecece, aku kan suka exagarate. maka secara tak langsung sedih itu menjadi salah satu tebiat.
tapi jangan la sedeh sampai nk bunuh diri makan pil perancang ke hapa.itu dah melampau wei.
hidup mesti diteruskan walaupun nak telan susah! hoyeah.*tibatiba* semangat -_-
kegembiraan datang silih berganti, cewaahh. kegembiraan melihat makanan berlimpah ruah atas meja. oh i like! sekelip mata sedih itu hilang.
bukan itu sahaja, sejak akhir-akhir nie aku pon gloomy jugak, aku cuba dan cuba untuk menitiskan air mata. tapi gagal. kenapa kenapa kenapa? aku pelik jugak wei.
masa aku masih sweet seventeen, aku keja nangis jaaaaaaaaaaaaaa. beerbesen besen air mata boleh ditadah. menangis sebab gaduh ngan mak la. ngan ex-boyfie pon ada jugak. besalah, bertepuk sebelah tidak akan berbunyi.cecece
negative feedback yang datang dari kesedihan itu memberi rangsangan kepada otak untuk melakukan something dengan lebih baek. ya, itu betul. membuatkan kita menghadapi ia dengan lebih tabah. isk, tapi aku bukan manusia yang tabah lagi bad temper. muahahaha. sekali aku hangin. memang tak ingat kau sapa dh. mcm aritue, ada ka patut budak ppuan aku sorang nie dalam group assignment ctu(agama) buat assignment mcm tooooooooooooot last2 aku kena backup keja dia. oh, aku hanginnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn gila babas laa, dahla tak suka pi ladang, mcm pandai dok bagi alasan mcm2. bodo.
setelah masok eggteen nie, aku dah beranjak anjak skit dah. selalu mengamalkan Al-mathurat tatkala sedih. asal sedih baca mathurat, sebab tuh tak sempat nak nangis. lepas baca tuh teros pi makan, celah mana nk keyiau tatau la..
so, sesapa yang sedih nie bleh la try cara nie. mana tau it's helpful ke ;) saya dah cuba, anda bila lagi? plus ustazah kata, dah lapanbelas taon hidup, takkan dok nk baca ayat lazim je. we shud move on! oke, aku sayang gila ustazah ctu tuh.
persetankan status fb aku. memang aku nie gedik mengada-ngada sebab suka overstatement! wakaka. oke, life is wonderful u know. sedih dan gembira berganti-ganti seperti kek lapis.
jangan mudah mengalah! sedih itu hanya satu perasaan. bukan apa apa.
ceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, tibatiba dok bagi nasihat kat orang.
kalau nak emo itu masih dibenarkan ya. emo kerana cintaa itu kegemaran. lol

* aku sedeh nie, duit dok depreciate dalam bank. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, camna nk beli turtleneck nie. aku lagi sedih nie, exboyfie REFUSED utk reply msg. LOL hak tu LAME OK!

mari-mari kita hayati hidup ini dengan baik.
dekatkan diri dengan tuhan.
itu merupakan kegembiraan abadi.
InsyaALLAH ^^,


until then.
bye :P



No comments:

Post a Comment