Friday, June 24, 2011

learning from the past.







hello there sunshine! yesss, you are my sunny..
takda arah langsung nak buat post nie..
memang dah lama mengabaikan blog atas sebab kemalasan dan hectic life kat college..
so, here are the random update from me.. just random maybe, not awesome.

lecturer english aku tegur haritu, dia cakap.. teenager always stuck in their past.. thats the biggest problem in their life.. tapi, nk buat cemana. benda dah lepas.. tak payah la nak ungkit kan.. teruskan hidup je.. move on, tapi kalaulah aku move on awal-awal mungkin aku akan rasa hidup remaja ini lebih bermakna kan? cinta pertama ke hapa.. lantak kau.. selama aku masuk kolej nie, banyak benda aku belajar. aku belajar untuk berusaha mendapatkan apa yang aku nak, walaupun terpaksa sacrifice something yang aku sayang. tuh ALLAH dah tunjuk, Dia maha besar.
aku rasa macam kadang-kadang tuh hopeless gila la kan.. tapi aku tetap percaya dengan Dia.

pernahkan suatu ketika aku di reject hidup hidup, di layan bagai sampah *bagi aku la, layanan manusia itu dah buat mcm aku nie hina sangat. takpa, sejak hidup dipergunakan nie.. aku telah bertekad.. takkan berpatah balik kawan yang menikam aku dari belakang, memperguna aku demi kepentingan sendiri termasuklah ex boyfie aku. secara terus terang, aku sangat bodoh kerana terlalu meninggikan ex boyfriend aku. walhal, dia langsung tak pernah ada perasaan dkt aku, samada nak jadi kawan mahupun lebih daripada aku. perkara ini, memang aku sesal seumur hidup. tapi takpa, I deserve to be better next time!

sejak aku kena geng-geng ladang nie. they have taught me a lot!
kalau kena paku dekan tuh memang selalu, mula2 tak biasa, bebai sana sini. tapi sekarang dah biasa!
boleh gelak sana sini lagi.
aku rasa sangat bersyukurlah kan, ada kawan-kawan yang selalu support dari belakang. tak pernah pon ada diantara mereka nak hina aku.. aku bila dengan geng ladang nie memang jadi diri sendiri, tak pernah pon aku belagak pandai ke apa sebab aku nie niat di hati memang nak jadi transparent ja. biar orang tahu dan berkawan dengan aku kerana diri aku, bukan sebab lain. boleh ke cari manusia macam tuh sekarang?
Dont ask me to change myself. Im not gonna change.
tak semestinya orang yang tak join aktiviti kerohanian nie manusia yang jahil.. aku pon ada kesedaran diri sendiri, sikit demi sedikit cuba nak beriman kepadaNya dengan setulus hati. tak payah la nk show off kan keimanan hang tuh. dalam facebook tulis bagai nak rak gila, cakap ayat semua memang bercahaya.. baru current putuih dah nak merungut macam setahun nk black out. huru hara kamu nie.

paling aku suka sekali bila kawan yang suka kutuk aku nie.
kritik depan-depan tuh.. ada seorang kwn aku nie, masa aku masuk kolej dulu nie, semester 1 dah kena kritik.
dia tuh memang annoying gila kot, suka dok kutuk aku then tiru apa aku buat..
kadang sampai rasa menyampah gila tahap kot. tapi sekarang kita dah jadi kawan baik! seriously baik gila.. berkorban apa saja demi aku, sanggup berjalan meredah terik mentari semata-mata nk teman aku.
kau sanggup? NAN ADOOOOO! terima kasih pah sebab kawan dgn ena dan terima kekurangan ena seadanya.

pelbagai jenis rupa kawan aku dah kenal. yang style backstabber pon dah biasa, yang baik gila suci pon dah ada, yang innesen dan yang jenis macam i. manje manje.. glad to have them in my life.
diri aku nie memang sangat degil gila, perangai kadang-kadang tuh macam celaka gila. sapa yang dapat stay tuh kira memang the bestlah! yang tak stay tuh, bila jumpa kerja nak mengelak je, takpa.. u deserve someone better!
bersyukur bersyukur! itulah yang seriously aku buat sekarang. they come and go from my life.. they left me with something, that you will never know, but only me..

even how hard is your life going through..
U have to be strong..
because, you have these memories inside your heart.
and these will company me.. wherever I go.
thanks a lot my friends!


* beside of ili.. These girls! yess, they are supporting me at the back, be my company when I have meeting.. be truth of my wrongdoing. never shy to talk about girl's thinggie! and they are kelantanese.
thanks alot my dear.
thanks for the memory..
:)

No comments:

Post a Comment